Salavat-ı Şerife'nin müstehap olduğu anlar - Bayram FMBayram Fm

23 Nisan 2024 - 10:00

Salavat-ı Şerife’nin müstehap olduğu anlar

Salavat-ı Şerife’nin müstehap olduğu anlar
Son Güncelleme :

08 Şubat 2022 - 12:04

1- Cuma günü ile Cuma gecesi, Cumartesi, Pazar ve Perşembe günleri.
2- Sabah akşam, mescide girerken, çıkarken.
3- Peygamberimizin kabrini ziyaret ederken
4- Safa ile Merve›de. Cuma hutbesiyle sair hutbelerde, müezzine icabet ettikten hemen sonra.
5- İkamet edilirken duanın başında, ortasında ve sonunda
6- Bir yere toplanırken ve dağılırken, abdest alırken kulak çınlarken, bir şey unutulduğu vakit.
7- Vaaz ve ilim neşrederken, hadis okuma başlarken ve bitirirken, sual ve fetva yazarken.
8- Her hoca ve talebenin, hatibin, kız isteyenin evlenenin evlendirenin salavat getirmesi müstehabdır.
9- Mühim işlerin başında, zikir zamanında, peygamberimizin ismini işittği zaman yahut ismi yazıldığı zaman.
10- Abdest alırken, kulak çınlarken, aksırdıktan sonra.

Salavat-ı Şerif Getirmenin 42 Faydası

1- Allah (c.c.)‘ın emrine uymak. Çünkü Allah (c.c.) Salavat-ı
Şerife Getirmeyi Emrediyor.
2- Allah (c.c.)‘ın yaptığını yapmak. Çünkü Allah (c.c.)‘da Habibine Salavat getiriyor ve Rahmet Okuyor.
3- Meleklere Uygunluk. Çünkü Meleklerde Salavat-ı Şerife Getiriyor.
4- Allah (c.c.)‘dan 10 rahmet kazanmak.
5- 10 Derecesi yükseltilmek
6- 10 Sevap kazanmak
7- 10 günahın silinmesi.
8- Duasının kabulunun ümit edilmesi.
9- Resulüllah (s.a.v.)‘ın sefaatine kavuşma sebebi.
10- Kulun günahlarının affedilmesi ve ayıplarının örtülmesine vesile.
11- Kulun sıkıntılarının giderilmesine vesile..
12- Allah (c.c.)’a yaklaşma vesilesi.
13- Sadaka vermek yerine geçer.
14- Kulun ne muradı varsa Allah (c.c.)‘dan dileği , onun yerine getirilmesi.
15- Ruhun ve Kalbinin temizlenmesi.
16- Kulun ölmeden Cennet‘le müjdelenmesi.
17- Kıyamet gününün siddetlerinden ve deshsetlerinden kurtulma vesilesi.
18- Resullüllah (s.a.v.)‘ın selamına cevap vermesi.
19- Unutulduğunu hatırlamak vesilesi.
20- Meclislerin güzel kokması sebebi.
21- Kıyamet günü oturduğu kalktığı meclislerde Salavat-ı Şerife okuduğu için o toplantılardan pişmanlığa düşmemesi.
22- Fakirliğin neyhi. Salavat-ı Şerife‘ye devam eden fakir olmaz.
23- Cimrilik vasıfından kurtulma vesilesi.
24- Resulüllah (s.a.v.) ‘ in ismi anıldığında Salavat getirmeyene yapılan beddualardan kurtulma vesilesi.
25- Sahibine Cennet yolunu göstermesi, terk edenede cehennem yolunu göstermesi.
26- Allah ( c.c. ) ve Resulüllah (s.a.v.)‘ın isimlerinin anılmadığı meclisdeki piş kokusundan, leş kokusundan kurtulması.
27- Hangi kelama, hangi işe hamd ve Salavat‘ı Şerife ile başlanırsa, onun tamama ermesi.
28- Kulun Sırat‘tan geçebilmesi.
29- Allah (c.c.) ve Resulüllah (s.a.v.)‘a cefa yapmaktan kurtulur, getirmeyen insan sie Resulüllah (s.a.v.)‘ a eziyet etmiş olur.
30- Allah (c.c.)‘ın Salavat‘ı Şerife getirene güzel övgüler yağdırmasına vesile.
31- Allah (c.c.) ‘ ın merhametinin rahmetinin sebebi.
32- Bereketlerin bollukların sebebi.
33- Resulüllah (s.a.v.)‘ın muhabbetinin devamının ve ziyadasinin ve katlanarak artmasının sebebi.
34- Resulüllah (s.a.v.)‘ın Salavat‘ı getireni sevmesinin sebebi.
35- Kulun hidayetinin ve kalbinin , hayatının , ruhani hayatının ve kalbinin dirilmesinin sebebi.
36- Salavat‘ı Şerife getirenin isminin babasının isminin ve
sülalesi ile soyunun Resulüllah (s.a.v.)‘ın yanında anılması.
37- Sırat ‘ ta mahşerde ayağının kaymaması islam yolunda ayağının sabit kalması.
38- Resulüllah (s.a.v.)‘ınüzerinde bulunan haklarından çok az bir hakkının ödenmesinin vesilesi.
39- Allah (c.c.)‘ın zikri , şükrü ve iyiliğini bilmek.
40- Kulun Rabbinden suali, duası bu arada kendi isteklerinin de Mevla tarafından görülmesine, Resulüllah (s.a.v.)’a yaptığı duayı aracı kılması.
41- Salavat‘ı Şerife rabıta üzerine okunursa Resulüllah (s.a.v.)‘ın mübarek suretinin akla yerleşmesi ve mübarek rabıtanın kolaylaşması
42- Şeyh bulamayanların ve şeyhi olmayanın sırf Salavat‘ı Şerifeye davam ederek manen yetişmesinin garantisi.
Peygamber Efendimiz (sas) buyurdular ki; “Cennette bir ağaç vardır ve ismi Mahbube’ dir. Ak meyvesi olur, nardan küçük elmadan büyük, sütten ak, baldan tatlı ve kaymaktan yumuşaktır. O meyveden ancak bu salavata devam edenler yer.” Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammedin ve ala âli seyyidinâ Muhammedin vesellim…